„PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ W OPARCIU O INNOWACJE PEDAGOGICZNE ORAZ PROGRAMY AUTORSKIE W SZKOŁACH”.



„Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne oraz programy autorskie w szkołach”.




Od początku roku szkolnego 2016/2017 trwa pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej. Nasza Szkoła przystąpiła w całości, tzn. wszyscy uczniowie byli objęci programem. Uczyliśmy się algorytmiki (tzn. określonego z góry wzorca postępowania), programowania komputerów oraz robotyki.
Zbliżyliśmy się do końca pilotażu programowania – czyli wkraczamy w XXI wiek z komputerem i tabletem w ręce.

BAZA SZKOŁY – CZYLI CO SPOWODOWAŁO SUKCES PILOTAŻU.

Uczniowie naszych szkół mają nieograniczony dostęp do Internetu w czasie przerwy i na lekcji. Każdy uczeń posiada swój własny profil Wi-Fi. Jest to możliwe, ponieważ Dyrektor Szkoły Pan Krzysztof Rączkiewicz zdecydował się na szkolną sieć opartą o światłowód. Każda pracownia przedmiotowa posiada stałe łącze oraz sieć bezprzewodową na potrzeby lekcji. Młodzież z XI LO posiada na stałe tablety typu Ipad do wykorzystania na lekcji oraz w domu.
Nastolatki z Gimnazjum mają do dyspozycji pracownie komputerowe wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt – all in one z interfejsem dotykowym. Wszystkie afekty rozwiązań informatycznych w szkole spowodowały, że jesteśmy placówką bardzo nowoczesną i przygotowaną do wdrożenia nowej podstawy programowej opartej o algorytmikę i programowanie.

Uczniowie doceniają nasze starania w rozwój technologii informatycznych i z chęcią przystąpili do nauki programowania.

Maria Liszewska (I D Gimnazjum)– Moim zdaniem, lekcje informatyki w naszej szkole są bardzo urozmaicone. Nie było takiej sytuacji, żebym nudziła się przez te 45 minut. Z wielką chęcią przychodzę tu, żeby nauczyć się czegoś nowego.

Kacper Szulich (I D Gimnazjum)- Uważam, że lekcje informatyki były bardzo ciekawe i interesujące, wiele się podczas nich nauczyłem, a przy okazji sprawiały mi wiele przyjemności. Projekty, które wykonywaliśmy były bardzo ciekawe i urozmaicone , co również sprawiało, że z lekcji na lekcję coraz bardziej mi się podobały.

Oskar Kabaliuk (I D Gimnazjum) – Według mnie lekcje informatyki były w tym roku bardzo ciekawe, i przy tym można było się nauczyć wielu nowych umiejętności z zakresu programowania. Jest to o tyle ważne, że programowanie jest coraz bardziej potrzebne w dzisiejszych czasach.

Cezary Słowik (IIB  Gimnazjum) – Moim zdaniem lekcje informatyki były bardzo interesujące. Podczas lekcji można było się nauczyć wielu nowych rzeczy z programowania np. jak zaprojektować stronę internetową czy stworzyć ciekawą i wymagającą grę. Informatyka w dzisiejszych czasach jest bardzo potrzebna ponieważ prawie wszystko jest zaprogramowane. Lekcje informatyki bardzo mi się podobały i sprawiały dużo przyjemności i satysfakcji.

Wiktoria Dargiewicz (IIB Gimnazjum) – Uważam, że lekcje informatyki w naszej szkole są bardzo  ciekawe. Uczymy się różnego typu projektowania. Nie tylko stron Internetowych, lecz również gier, co sprawia, że na lekcji nie jest nudno. Zajęcia są dopracowane, dzięki czemu panuje tu przyjemna atmosfera.

Celem pilotażu było wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania.

Młodzież mająca styczność z programowaniem notuje zwiększony stopień pomysłowości, kreatywności i dbałości o szczegóły oraz wykazuje się zróżnicowaniem pomysłów

Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.
•    Najpierw Dash” – programujemy Dasha w aplikacji „Blockly”
•    4 „Ani drgnij” – czyli przekazujemy sobie Dota z ręki do ręki.






Łącza na stronę:
Godzina kodowania na stronie szkoły

Godzina kodowania w Gazecie Olsztyńskiej

Informacja o Pilotażu w Gazecie Olsztyńskiej




Aplikacje mobilne:
     



Programy uczniów:

                    
                 




Foto z przebiegu pilotażu: